-
Fire grep for økt boligbygging
Regjeringen har lagt frem fire konkrete grep for å forenkle planprosessene og få fart på boligbyggingen.
-
Oppdatert "Veileder for valg av seriøse bedrifter"
En oppdatert versjon av veilederen for valg av seriøse bedrifter er publisert. Formålet er å hjelpe bedriftene til å gjøre gode valg av underleverandører og hindre at useriøse aktører kommer inn i kontraktkjedene.
-
Akkordkonferansen 2025
Servicekontoret for akkord inviterer til akkordkonferanse på Næringslivets Hus torsdag 5. juni 2025.
-
Ny medlemsundersøkelse: dempet optimisme og usikker fremtid
Tallene fra NHOs medlemsundersøkelse blant bedriftene i byggenæringen viser at opplevelsen av dagens markedssituasjon er fortsatt tydelig negativ.
-
Over 14 millioner visninger og 67.000 klikk for Bli blikkenslager!
Nok en rekrutteringssesong er i havn og årets kampanje kan skilte med svært gode tall. Snapchat og TikTok er fortsatt viktigste kanaler sammen med nettsiden Bliblikkenslager.no.
-
Året som gikk
2024 har vært et tøft år for mange i byggenæringen. NHO Byggenæringen har jobbet hardt for å øke aktiviteten og bistå bedrifter i utfordrende tider. Samtidig har organisasjonen deltatt i viktige politiske prosesser og håndtert hovedoppgjøret mellom partene
-
- Overraskende svakt budsjett for bolig, klima og kommunene
NHO Byggenæringen mener forslag til Statsbudsjett for 2025 er et overraskende svakt budsjett for å møte både boligkrisa, klimautfordringene og investeringstørke i kommunene.
-
NHO + Digital Norway
NHO har blitt deleiere av Digital Norway. Det betyr at du som VBL-medlem får gratis tilgang til en rekke kurs om blant annet digitalisering, markedsføring og bærekraft.
-
NHO Byggenæringen: Regjeringen ignorerer situasjonen
- Vi har hatt utallige møter med regjeringen, hvor signalene vi har fått er at byggenæringen ikke alene skal ta støyten for å kjøle ned norsk økonomi. Regjeringens forslag til RNB er et klart brudd på den lovnaden, og næringen vil fortsette å blø i tiden fremover, sier en tydelig skuffet Nina Solli, adm.dir. i NHO Byggenæringen.
-
Ny besøksrekord for Bli blikkenslager!
Sesongens rekrutteringskampanje ble avsluttet 1. mars. Mindre striglet innhold og økt satsning på TikTok og Snapchat har gitt resultater. Nær 64.000 unike brukere har besøkt nettsiden bliblikkenslager.no siden kampanjestart 1. oktober.